Obserwatorzy

niedziela, 22 kwietnia 2012

Naturalna pielęgnacja włosów

Witam wszystkich na moim blogu.
Założyłam go z myślą o pokazaniu Wam losów mojej walki o zdrowe i piękne włosy. 
Zacznę od tego co było na początku: rozdwajające się, połamane końcówki i zniszczone suche strąki włosów:(


Oczywiście włosy sobie rosły i rosły, ale wcale nie było z nimi lepiej, raczej tylko gorzej, od skóry się przetłuszczały a na końcach były suche jak sianko.
Nie pomagało też to, jak o nie "dbałam". Reklamowany akurat w telewizji szampon i odżywka z tej samej serii to była norma. Zwykle używałam kosmetyków z takich firm jak: Pantene Pro V, Syoss, Szwartzkopf. Wszystkie napakowane silikonami, parabenami i parafiną.

W końcu trafiłam na wizaż i włosowe blogi. Przeczytałam wszystko o składach kosmetyków, olejowaniu, i prawidłowej pielęgnacji.  Od tamtego czasu minęło ponad dwa miesiące, czyli wszystko zaczęło się w lutym 2012 roku:)

Przedstawię Wam w punktach jak moja pielęgnacja włosów teraz wygląda.
1. Nie używam suszarki, prostownicy, lokówki, żadnych stylizujących produktów.
2. Wyrzuciłam wszystkie kosmetyki z silikonami i parabenami.
3. Olejowanie co drugi dzień, na całą noc, przed myciem.
4. Do czesania używam szczotki z naturalnego włosia z dzika.
5. Do zmywania silikonów używam szamponu z SLS z Barwy (raz w tygodniu), a do zmywania olejów i codziennego mycia włosów (u mnie co 2 dni) płynu do kąpieli Babydream fur Mama
6. Po każdym myciu odżywka lub maska bez silikonów.
7. Śpię na jedwabnej podszewce z włosami zawiązanymi w warkocz
8. Do spinania włosów używam jedwabnej gumki.
9. Do zabezpieczenia końcówek -> olej lub silikonowe serum z jedwabiem bez alkoholu.
10. Na porost włosów: picie skrzypopokrzywy 2 razy dziennie, drożdze w tabletkach, wcierki.
11. Regularne podcinanie zniszczonych końcówek -> kupiłam nożyczki fryzjerskie.
12. Do odżywek i masek dodaję półprodukty z ZSK.

W kolejnych postach przedstawię wszystko w bardziej szczegółowy sposób. Pozdrawiam:)

2 komentarze:

  1. Hej ; ) Czy to pierwsze zdjecie bylo robione w Olsztynie ? :) dodaję Cię :) sama zaczynam walke z włosami i chyba zaczne udostepniac postepy na blogu :)
    buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, to Tarnów:) Pozdrawiam i trzymam kciuki:)

      Usuń