Obserwatorzy

sobota, 28 kwietnia 2012

O olejowaniu włosów po raz drugi

 Główne zasady olejowania włosów:
1. Systematyczność
 Olejowanie włosów powinno być systematyczne i dopiero po naprawdę długim stosowaniu i odpowiedniej pielęgnacji można zobaczyć efekty na uprzednio bardzo zniszczonych włosach. Dlatego też nie można się się poddawać, gdy po pierwszym użyciu olejku nie ma spektakularnych efektów. Owszem u niektórych za pierwszym razem można wyczuć zmianę, ale to nie jest regułą i zależy od rodzaju włosów, stopnia zniszczenia itd.  Aby zobaczyć prawdziwe efekty potrzeba czasu i wytrwałości.


2. Częste stosowanie
Tu także nie ma reguły, ale u mnie zobaczyłam jakiekolwiek efekty dopiero wtedy, gdy zaczęłam olejować włosy co dwa dni przed każdym myciem włosów (na noc, i rano zmywałam).  Niektórym wystarczy olejowanie raz na tydzień przez kilka godzin (2-3h), ale jak wiadomo każde włosy są inne i trzeba nauczyć się co lubią.

3. Znalezienie odpowiedniego oleju
To oczywiście nie jest taka prosta sprawa. Ja nadal poszukuję swojego "ideału", ale już wiem, że dobroczynny dla innych olej kokosowy, wysusza mi włosy i sprawia że są "sianowate". Swoją przygodę najlepiej rozpocząć z oliwą z oliwek, którą pewnie każdy ma w kuchni oraz tanim i łatwo dostępnym w każdej aptece olejkiem rycynowym.  Należy pamiętać, by "próbowanie" oleju trwało jakiś czas np. tydzień, aby zobaczyć jak naprawdę działa dany olej. Gdy takie łatwiej dostępne olejki jednak nie działają dobrze na nasze włosy, warto wybrać się do sklepu zielarskiego i zapytać o bardziej "specjalistyczne" oleje: kokosowy, z wiesiołka, sezamowy, lniany, z pestek dyni, z pestek moreli, musztardowy, palmowy (czerwony), z orzecha włoskiego, ze słodkich migdałów lub olejki indyjskie:)

Olej z oliwek:
Jest najprawdopodobniej najstarszym olejem roślinnym, stosowanym w kosmetyce. Zawiera cenne witaminy A i E, fitosterole, substancje odżywcze i przeciwutleniające. Szczególnie polecana jest do pielęgnacji cery dojrzałej lub poszarzałej, źle ukrwionej, której dostarcza substancji odżywczych.
Gdy skóra łuszczy się lub jest popękana, oliwa złagodzi jej stan zapalny, ukoi, nawilży i wzmocni bariery ochronne naskórka. Oliwa to również nieoceniony składnik natłuszczający i wzmacniający w preparatach do pielęgnacji suchych i zniszczonych włosów oraz kruchych, łamliwych paznokci.


Olej rycynowy:
Olej rycynowy jest bogaty w kwasy tłuszczowe, posiada wygładzające i zmiękczające właściwości. Jest humektantem, poprawia nawilżenie skóry. Olej ceniony jest za swoje właściwości ochronne w stosunku do naskórka i włosów. Wykazuje wysokie powinowadztwo do keratyny.


4. Umiar to podstawa
Należy pamiętać, aby nie wylewać pół buteleczki na włosy na jeden raz. Olej nie ma ściekać z włosów, tylko wniknąć w głąb.  Na jednokrotne olejowanie przy średnio długich włosach wystarczy ok 3 łyżki stołowe oleju, czasem mniej (zależy od konsystencji/ gęstości oleju). Dlatego nie przesadzajmy z olejem,  ważne jest przecież żeby działał na włosy, a nie na poduszkę, którą nim wybrudzimy, gdy tak będzie nam ściekał z włosów w nocy.


5.Zabezpieczenie otoczenia
Aby mama nie wściekała się ciągle o trudne do usunięcia tłuste plamy z oleju na pościeli, poduszkę najlepiej zainwestować w specjalną poszewkę, którą ubieramy wtedy gdy olej nakładamy na noc. Innym sposobem jest specjalny turban z mikrofibry na głowę, ale ja nie próbowałam tego sposobu,  bo na pewno spadł by mi w nocy z głowy (za bardzo się wiercę xD).


6. Fryzura
Nie wiem czy można nazwać fryzurą, ale chodzi o to jak upinamy naolejowane włosy.  Ja robię to na 2 sposoby: albo zaplatam luźny warkocz albo robię wysoko na głowie koczek.  


7. Samo olejowanie nie wystarczy
Jeśli będziemy używać szamponów z SLS (tutaj wykaz takich kosmetyków wizaż.pl),  który działa drażniąco na skórę głowy oraz wysusza włosy, z silikonami (które tworzą warstwę nie przepuszczającą do włosów cennych składników odżywczych zawartych w olejach) oraz gdy będziemy zapominać o stosowaniu odżywek i masek to olejowanie nie będzie dawać nam odpowiednich rezultatów.




5 komentarzy:

  1. Jakie konkretnie maski do włosów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O maskach jakich używam pisałam w innych postach:)

      Usuń
  2. tez nakladam oleje na wlosy juz od miesiaca i jakies efekty sa ale bez rewelacji....obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie doszłam do wniosku, że oleje, a zwłaszcza kokosowy, wysuszają mi włosy :( Więc odstawiłam i zaczełam szukać w necie czy zdarzyło się to komuś innemu, bo oleje przedstawiane są jako "ambrozja". A tu klops, musiałam 1/3 włosów podciąć przez oleje.
    P.S. Pewnie słyszałaś to już nie raz. Piękne włosy, szczególnie te na zdjęciu z czerwca 2012.

    OdpowiedzUsuń
  4. również nie polecam oleju kokosowego do wysoko porowatych włosów, rewelacyjny za to jest olej lniany :)

    OdpowiedzUsuń